Nieudana próba oszustwa na pracownika banku
Ostrzegamy przed próbami wyłudzenia pieniędzy. Oszuści posuwają się do różnych metod, wykorzystując różnego rodzaju legendy, których wspólnym mianownikiem jest wzbudzenie naszego zaufania i wejście w posiadanie naszych pieniędzy. Czujność 43-latki z powiatu trzebnickiego uratowała ją przed utratą oszczędności w wysokości 10 tysięcy złotych. Oszust, który próbował wyłudzić pieniądze podał się za pracownika banku. Policjanci apelują o ostrożność i rozwagę.
Oszuści wymyślają różne historie, by pozyskać gotówkę. Ostrożni powinni być między innymi posiadacze mobilnych aplikacji bankowych, gdyż zdarza się, że przestępcy podszywają się pod pracowników banków. Podczas połączeń na wyświetlaczu telefonu pojawia się często numer infolinii banku lub innej instytucji. To coraz bardziej popularny spoofing. Ofiara jest przekonana, że prowadzi rozmowę właśnie z w/w podmiotami. W większości rozmów pojawiają się jednak dwa elementy: presja czasu i poczucie zagrożenia. Nie dajmy się oszukać!
W środę 8 marca jedna z mieszkanek powiatu trzebnickiego otrzymała telefon od rzekomego pracownika banku. Kobieta została poinformowana, że na jej koncie odnotowano próbę wypłacenia środków pieniężnych. Aby uniknąć utraty oszczędności mężczyzna polecił mieszkance naszego powiatu udać się do bankomatu w celu wypłacenia gotówki i przelania jej na inne „bezpieczne konto bankowe”. Kobieta nie zważając na nic, będąc pod presją utraty pieniędzy udała się do pobliskiego bankomatu i wypłaciła 10 tysięcy złotych. Na szczęście cała ta sytuacja wzbudziła u niej podejrzenia. Kiedy otrzymał kolejny telefon poinformowała „konsultanta”, że całą sprawę idzie zgłosić na Policję. Wówczas rozmówca zakończył połączenie.
Jak pokazuje powyższa sytuacja czujność i opanowanie mieszkanki powiatu trzebnickiego uratowała ją przed utratą oszczędności.
Trzebniccy policjanci apelują o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi osobami. Pamiętajmy, że oszuści manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji. Dlatego w kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania. Rozłączmy się i skontaktujmy z konsultantem swojego banku, aby zweryfikować, czy nasz rozmówca faktycznie jest tym, za kogo się podaje.
st. asp. Daria Szydłowska
KPP Trzebnica