Otrzymał wiadomość z prośbą o uregulowanie należności. Stracił oszczędności!
SMS z prośbą o uregulowanie zaległości za fakturę to sposób oszustów, którzy chcą wyłudzić nasze pieniądze. Jeden z mieszkańców powiatu trzebnickiego w ten sposób padł ofiarą przestępców. Mężczyzna „kliknął” w link, który został mu przesłany w wiadomości i potwierdził płatność kodem BLIK. Okazało się, że z jego konta zniknęło 9 tysięcy złotych.
Oszuści korzystają z każdej nadarzającej się okazji, aby wykorzystać zaufanie i wprowadzić w błąd niczego nie podejrzewających osób.
W poniedziałek 31 października do Komisariatu Policji w Obornikach Śląskich zgłosił się 28 – letni mieszkaniec naszego powiatu. Mężczyzna powiadomił policjantów, że otrzymał wiadomość SMS o treści „Masz niezapłaconą przesyłkę, prosimy uregulować należność”. W wiadomości znajdował się również link, z użyciem którego miał wpłacić pieniądze. Niczego nieświadomy mężczyzna otworzył nadesłany link i został przekierowany na stronę bankowości elektronicznej. Zalogował się na swoje konto i potwierdził to wygenerowanym kodem.
Następnego dnia sprawdzając historię płatności okazało się, że z jego konta „zniknęło” 9000 złotych, które zostały wypłacone przy użyciu kodu BLIK w bankomacie na terenie Polski.
Trzebniccy policjanci przypominają! Pomysłowość oszustów nie ma granic. Przestępcy idąc z duchem czasu tworzą strony internetowe łudząco podobne do dobrze nam znanych witryn. Zwracajmy uwagę na każdy nawet najdrobniejszy szczegół! Czasami jest to pojedyncza litera w adresach lub nazwach portali. Jeśli otrzymamy SMS o zaległości i mamy wątpliwości czy tak jest faktycznie, skontaktujmy się z usługodawcą przez infolinię i potwierdźmy, że faktycznie mamy jakieś zadłużenie. Pamiętajmy również o podstawowych zasadach bezpieczeństwa podczas płatności online, a także o tym, że żaden bank nie wysyła do swoich klientów wiadomości z prośbą o podanie haseł lub loginów w celu weryfikacji. Zachowujmy czujność i stosujmy zasadę ograniczonego zaufania.
asp. Daria Szydłowska
KPP Trzebnica