Chciała sprzedać kurtkę i straciła 3000 złotych
Oszuści internetowi nie próżnują. Wykorzystują portale społecznościowe oraz komunikatory internetowe, aby wyłudzić od potencjalnych ofiar jak największą sumę pieniędzy. Kolejna osoba została w ten sposób oszukana. Kobieta weszła w link, który otrzymała od kupującego, ale zamiast wpłaty za kurtkę z jej konta zniknęło 3000 złotych.
Do Komisariatu Policji w Obornikach Śląskich zgłosiła się kobieta, która została oszukana. Z relacji poszkodowanej wynikało, że na jednym z portali aukcyjnych zamieściła ogłoszenie dotyczące sprzedaży kurtki. Po doprecyzowaniu szczegółów dotyczących transakcji rzekoma osoba kupująca podesłała sprzedającej link, za pośrednictwem, którego sprzedająca miała odebrać pieniądze. Po otwarciu linku 38 – letnia mieszkanka powiatu trzebnickiego została przekierowana na „stronę swojego banku”, gdzie podała wszystkie dane do logowania. Następnego dnia otrzymała informacje na telefon, że jej bankowość internetowa została zablokowana. Kiedy skontaktowała się pracownikiem banku, okazało się, że ktoś wypłacił z jej konta łącznie 3000 złotych. Wtedy już kobieta miała pewność, że padła ofiara oszustów.
Apelujemy, aby podczas transakcji pieniężnych lub kontaktów telefonicznych dotyczących wpłat, zachować szczególną ostrożność. Przestępcy idąc z duchem czasu tworzą strony internetowe do złudzenia podobne do dobrze nam znanych witryn banków lub sklepów. Korzystając z płatności internetowych, należy zwracać uwagę na każdy najdrobniejszy szczegół. Czasami jest to pojedyncza litera w adresach lub nazwach portali. Podobnie jeśli nieznajoma osoba podsyła nam link, który przekierowuje nas na stronę gdzie mamy podać swoje dane nie róbmy tego!
Zachowujmy rozsądek i pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa.
asp. Daria Szydłowska
KPP Trzebnica