Bieżące informacje

Oszust podawał się za pracownika banku. Policja ostrzega !

Data publikacji 13.06.2022

28 – letnia mieszkanka powiatu trzebnickiego została oszukana przez osobę podszywającą się pod rzekomego pracownika banku. Podczas rozmowy telefonicznej, mężczyzna nakłonił rozmówczynię do zainstalowania aplikacji Any Desk, a następnie do wygenerowania kodu BLIK i zatwierdzenia transakcji. Oszukana straciła 3000 złotych.

Do trzebnickiej komendy zgłosiła się 28 – letnia mieszkanka powiatu trzebnickiego, która złożyła zawiadomienie dotyczące oszustwa. Jak wynika ze wstępnych ustaleń do kobiety zadzwonił rzekomy pracownik banku informując, że jej środki na koncie są zagrożone. Miało dojść do usiłowania wypłaty pieniędzy z jej konta bankowego.

W celu ochrony środków na koncie, kobiecie zasugerowano aby zainstalowała aplikację Any Desk. Nieświadoma zagrożenia kobieta postępowała zgodnie z zaleceniami. Po zainstalowaniu aplikacji, zalogowała się do swojej bankowości elektronicznej, podała kod BLIK, a następnie zatwierdziła transakcję. Z jej konta zniknęło 3000 złotych.

Trzebniccy policjanci apelują o zachowanie ostrożności podczas kontaktów telefonicznych  z osobami podającymi się za pracowników różnych instytucji. Pamiętajmy, że pracownik banku nigdy nie poprosi nas o instalację programów na naszych komputerach czy telefonach.  Stosujmy zasadę ograniczonego zaufania. Aby uchronić się przed tego typu oszustwem należy stosować kilka prostych zasad – nigdy nie udostępniać danych konta bankowego, danych do logowania na konto, danych karty kredytowej oraz kodu BLIK.

asp. Daria Szydłowska
KPP Trzebnica

Powrót na górę strony