Bieżące informacje

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Uwierzyła, że rozmawia z pracownikiem banku – straciła blisko 20 tysięcy złotych

Data publikacji 08.10.2025

41-letnia mieszkanka powiatu trzebnickiego padła ofiarą oszustów podających się za pracowników banku. Zmanipulowana kobieta, działając w przekonaniu, że chroni swoje oszczędności, przekazała kody BLIK, dzięki czemu przestępcy wypłacili z jej konta blisko 20 tysięcy złotych. Trzebniccy policjanci po raz kolejny apelują o zachowanie ostrożności podczas rozmów telefonicznych z nieznajomymi.

Wczoraj, 7 października do Komendy Powiatowej Policji w Trzebnicy zgłosiła się kobieta, która poinformowała funkcjonariuszy, że padła ofiara oszustwa. Jak relacjonowała, dzień wcześniej zadzwoniła do niej kobieta, która przedstawiła się jako pracownik banku. Rozmówczyni poinformowała 41-latkę, że jej pieniądze zgromadzone na koncie są zagrożone, ponieważ nieuprawniona osoba próbuje przejąć dostęp do jej rachunku. Działała pod presją czasu i strachu o utratę oszczędności.

Po chwili rozmowa została przekierowana do rzekomego „działu bezpieczeństwa”. Tam mężczyzna, z którym prowadziła rozmowę polecił kobiecie wygenerowanie kodów BLIK, zapewniając, że jest to konieczne do zabezpieczenia środków. Gdy mieszkanka powiatu trzebnickiego zapytała, czy to bezpieczne, oszust polecił jej sprawdzić historię rachunku, by utwierdzić ją w przekonaniu, że nic złego się nie dzieje. W efekcie zmanipulowana kobieta wygenerowała aż 35 kodów BLIK, które przekazała przestępcy.

Dopiero następnego dnia zorientowała się, że z jej konta zniknęło blisko 20 tysięcy złotych. Niezwłocznie skontaktowała się z bankiem i zablokowała rachunek. Niestety było już za późno. Policjanci prowadzą postępowanie w tej sprawie i po raz kolejny przypominają o zachowaniu czujności w kontaktach z nieznajomymi.

Pamiętaj!

  • Nie działaj pod presją czasu. Oszuści celowo wywołują stres i pośpiech, abyś nie zdążył zweryfikować informacji.
  • Nigdy nie podawaj kodów BLIK, loginów, haseł, numeru karty bankomatowej, ani danych wrażliwych. Prawdziwy pracownik banku nigdy o to nie poprosi.
  • Nie oddzwaniaj na numery wskazane przez rozmówcę. Zawsze samodzielnie wybierz numer infolinii swojego banku z oficjalnej stron internetowej lub aplikacji.
  • Jeśli masz wątpliwości – rozłącz się! Następnie skontaktuj się z bankiem, aby zweryfikować, czy faktycznie ktoś próbował uzyskać dostęp do twojego konta.
  • Nie klikaj w linki wysłane na komunikatory społeczne, e-maile czy poprzez wiadomości SMS. Prowadzą one do fałszywych stron, które wyłudzają dane do logowania.
  • Zgłoś jak najszybciej podejrzane sytuacje Policji. Im szybciej to zrobisz, tym większa szansa na zablokowanie przelewów i ustalenie sprawców.

Bądź czujny, nie pozwól oszustom pozbawić cię oszczędności!

podkom. Daria Szydłowska
KPP w Trzebnicy

Powrót na górę strony