Mieszkaniec powiatu trzebnickiego stracił ponad 10 tysięcy złotych
Trzebniccy policjanci po raz kolejny apelują o rozwagę i ograniczone zaufanie podczas transakcji w sieci. Niestety, pomimo licznych ostrzeżeń w ostatnich dniach doszło do kolejnego oszustwa, w wyniku którego mieszkaniec powiatu trzebnickiego stracił ponad 10 tysięcy złotych.
71-letni mieszkaniec powiatu trzebnickiego pierwszy raz wystawił przedmiot na sprzedaż za pośrednictwem jednego z popularnych portali ogłoszeniowych. Chwilę po dodaniu oferty skontaktowała się z nim osoba, która rzekomo była zainteresowana zakupem. W trakcie rozmowy telefonicznej mężczyzna poinformował seniora, że portal zmienił numer konta bankowego i aby sfinalizować transakcję, sprzedający musi podać kody BLIK.
Mieszkaniec naszego powiatu, ufając rozmówcy i nie podejrzewając podstępu, wykonywał wszystkie jego polecania. Niestety, dopiero po czasie zorientował się, że padł ofiarą oszustwa. Wówczas było już za późno, z jego konta zniknęło ponad 10 tysięcy złotych.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności:
- nie podawaj kodów BLIK, haseł osobie, której tożsamości nie jesteśmy w stanie potwierdzić,
- nie klikajmy w linki otrzymane od nieznajomych w wiadomościach SMS, e-mail czy komunikatorach,
- każdą podejrzaną informację weryfikuj, kontaktując się bezpośrednio z bankiem lub oficjalną stroną serwisu.
Pamiętajmy! Oszuści działają szybko, wywierają presję i chcą wzbudzić w nas zaufanie. Tylko ostrożność i zdrowy rozsądek mogą uchronić nas przed utratą oszczędności.
podkom. Daria Szydłowska
KPP w Trzebnicy