Bieżące informacje

Mieszkanka powiatu trzebnickiego uwierzył, że rozmawia z pracownikiem banku. Policjanci po raz kolejny apelują o zachowanie szczególnej ostrożności!

Data publikacji 31.07.2025

Blisko 22 tysiące złotych straciła mieszkanka powiatu trzebnickiego, do której zadzwonił oszust. Kobieta uwierzyła fałszywemu pracownikowi banku w historię o zagrożonych środkach pieniężnych na jej koncie. Niestety zmanipulowana przez bezwzględnych oszustów przelała pieniądze na konto techniczne. Kiedy dzwoni do nas osoba podająca się za konsultanta bankowego zawsze należy się rozłączyć i zadzwonić do swojego banku, aby zweryfikować, czy to, o czym informuje nas rozmówca, faktycznie polega na prawdzie! Bądźmy czujni!

Pomimo wielu ostrzeżeń i informacji medialnych na temat metod działania oszustów, wciąż dochodzi do przestępstw, w których oszukani tracą swoje pieniądze. 

Schemat działania przestępców podających się za pracowników banku jest zawsze bardzo podobny. Oszuści wymyślają historyjkę o tym, że wykryli podejrzane transakcje na koncie  oraz opowiadają, że nasze pieniądze są zagrożone. Dodatkowo przekonują, że warunkiem uratowania zagrożonych finansów jest przelanie ich na podane „konto techniczne”. Niestety ta przebiegła manipulacja oraz gra prowadzona przez przestępców bywa skuteczna.

Do 36-letniej mieszkanki powiatu trzebnickiego zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku i poinformował, że ne jej koncie wykryto podejrzane transakcje. Oczywiście stwierdził, że jej środki pieniężne są zagrożone w związku z czym musi złożyć reklamację na podany przez niego adres e-mail, a następnie przekierował rozmowę do działu reklamacji. Oszust, z którym rozmawiała kobieta  oświadczył, że za chwilę jej konto oraz karty bankomatowe zostaną zablokowane. Mężczyzna tak kierował kobietą, że wykonywała ona wszystkie jego polecenia. Niestety mieszkanka powiatu trzebnickiego ślepo zaufała temu co słyszy przez telefon i na polecenie przestępcy przelała swoje środki pieniężne na utworzone przez niego „konto techniczne”. Oczywiście oszust zapewniał, że jej pieniądze są bezpieczne i podał jej numer banku, gdzie miała odblokować swoje nowe konto. Kiedy kobieta zadzwoniła pod uzyskany numer usłyszała od „prawdziwego pracownika” banku, że została oszukana, a z jej konta zniknęło blisko 22 tysiące złotych.

Trzebniccy policjanci po raz kolejny apelują o ostrożność!

Bądźmy czujni i miejmy się na baczności zwłaszcza, gdy chodzi o nasze pieniądze i dane wrażliwe. 

Pamiętajmy, że oszuści nie cofną się przed żadnym sposobem zdobycia naszych pieniędzy. Jeśli ktoś informuje nas o tym, że nasze pieniądze są zagrożone, zakończmy rozmowę i sami zadzwońmy do osoby w banku, która zajmuje się naszym kontem. Przed podjęciem decyzji o wykonaniu przelewu, zwłaszcza na dużą sumę, poradźmy się członka rodziny. O takim incydencie – próbie wyłudzenia pieniędzy najlepiej poinformować Policję pod numerem 112. Pamiętajmy, że ani pracownicy banków, ani policjanci nie dzwonią z pytaniami o stan naszego konta, nie proszą o podanie danych dostępowych do kont bankowych, ani też nie żądają przelewania pieniędzy na KONTA TECHNICZNE! 

podkom. Daria Szydłowska
KPP w Trzebnicy

Powrót na górę strony