Bieżące informacje

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Mieszkaniec powiatu trzebnickiego stracił blisko 20 tysięcy złotych. Myślał, że rozmawia z pracownikiem banku

Data publikacji 22.03.2024

Mieszkaniec powiatu trzebnickiego stracił blisko 20 tysięcy złotych, po tym jak zadzwonił do niego mężczyzna podający się za pracownika banku i polecił zainstalowanie aplikacji. Wmówił 70-latkowi, że jego środki zgromadzone na koncie są zagrożone. Niestety mężczyzna wykonywał kolejne polecenia, myśląc, że rozmawia z przedstawicielem banku. Ponownie apelujemy! Bądźmy ostrożni przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych. Stosujmy zasadę ograniczonego zaufania.

Do Komisariatu Policji w Obornikach Śląskich zgłosił się mężczyzna, który pał ofiarą oszustwa.

Do pokrzywdzonego zadzwonił telefon. Mężczyzna, który znajdował się po drugiej stronie słuchawki przedstawił się jako pracownik jednego z banków. Oszust poinformował swojego rozmówcę, że jego środki zgromadzone na koncie są zagrożone. Aby zapobiec utracie pieniędzy, miał on zainstalować aplikację „Team Viewer Quick Support”. Mężczyzna sprawiał wrażenie osoby profesjonalnej, chcącej uchronić swojego klienta przed utratą środków.

Dlatego mieszkaniec powiatu trzebnickiego nic nie podejrzewając postępował zgodnie z poleceniami. W pewnym momencie prowadzący rozmowę poprosił, aby mężczyzna przekazał mu niezbędne dane w celu potwierdzenia i zweryfikowania całej operacji. Kiedy uzyskał wszystkie mu potrzebne informacje zakończył rozmowę. W tym momencie 70-latek zorientował się, że mógł paść ofiarą oszustwa. Niezwłocznie skontaktował się telefonicznie ze swoim bankiem, gdzie uzyskał informację, że z jego konta zostały wypłacone pieniądze w kwocie blisko 20 tysięcy złotych. 

Niestety sytuacji takich jak ta, jest coraz więcej. Ofiary oszustów tracą duże kwoty pieniędzy, często stanowiące oszczędności ich życia. Jak zatem uchronić się przed przestępczym procederem? Najprostszy sposób, to nie podejmować decyzji pod presją czasu, na co w większości liczą oszuści. Za każdym razem, scenariusz jest praktycznie taki sam. Trzeba zadziałać szybko, bo tylko tak uchronimy nasze środki. Dajmy sobie chwilę do namysłu, a przede wszystkim na weryfikację zagrożenia. Ważnym jest jednak, aby zrobić to na samym początku. Jak pokazuje przykład mieszkańca naszego powiatu, było już po prostu za późno.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Pracownicy banków nigdy nie informują o zagrożonych pieniądzach i nie żądają od klientów podania loginu, hasła i kodów autoryzacyjnych. Nigdy też nie proszą o zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję.

#ZnamTeNumery

st. asp. Daria Szydłowska
KPP w Trzebnicy

Powrót na górę strony