Oszustwo „na pracownika banku” – mieszkaniec powiatu trzebnickiego stracił 3 tysiące złotych
3 tysiące złotych stracił 40-letni mieszkaniec powiatu trzebnickiego, który został oszukany przez osobę podającą się za pracownika banku. Policja po raz kolejny apeluje o ostrożność i rozwagę. Kiedy dzwoni do nas osoba podająca się za konsultanta bankowego zawsze należy się rozłączyć i zadzwonić do swojego banku, aby zweryfikować, czy to, o czym informuje nas rozmówca, faktycznie polega na prawdzie! Niestety oszuści działają tak wiarygodnie, że gdy dzwonią do nas, to na ekranie telefonu wyświetla się numer infolinii z nazwą banku, dlatego połączenie nie wzbudza podejrzeń. Bądźmy czujni!
Pomimo wielu ostrzeżeń i informacji medialnych na temat metod działania oszustów, wciąż dochodzi do przestępstw, w których oszukani tracą swoje pieniądze.
Tym razem ofiarą oszustów padł 40-letni mieszkaniec gminy Trzebnica. Do mężczyzny zadzwonił oszust podający się za pracownika banku, który poinformował go, że nieznana osoba na jego dowód osobisty próbowała zaciągnąć kredyt. Oszust poprosił, aby swoje oszczędności 40- latek przelał na rachunek techniczny. W ten sposób miał uchronić swoje oszczędności. Rozmówca sprawiał wrażenie osoby profesjonalnej, chcącej uchronić swojego klienta przed utratą środków. Niczego nieświadomy mieszkaniec powiatu trzebnickiego krok po kroku wykonywał polecenia. W efekcie stracił 3 tysiące złotych.
Trzebniccy policjanci apelują o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi osobami. Pamiętajmy, że oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, by uzyskać, jak najwięcej informacji. Dlatego w kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania. Jeżeli odbierzemy taki telefon, zawsze należy się rozłączyć i zdzwonić do swojego banku, aby zweryfikować, czy to o czym i informuje nas rozmówca, faktycznie polega na prawdzie!
st. asp. Daria Szydłowska
KPP w Trzebnicy