Bieżące informacje

Zainstalował aplikację AnyDesk, stracił 10 tysięcy złotych

Data publikacji 26.03.2023

Ostrzegamy przed oszustami działającymi metodą "na zdalny pulpit”. Oszuści wykorzystując dane mieszkańca naszego powiatu dokonali z jego konta przelewów na łączną kwotę 10 tysięcy złotych. Mężczyzna podający się za pracownika banku zadzwonił do pokrzywdzonego informując go o tym, że na jego koncie zostały złożone dwa wnioski kredytowe. Następnie polecił pokrzywdzonemu zainstalować aplikację AnyDesk. Instalując podane przez przestępców oprogramowanie, udostępnił im swój pulpit.

Do trzebnickich policjantów, zgłosił się 43-letni mężczyzna, który oświadczył, że oszuści wykorzystując jego dane, wykonali z jej konta kilku przelewów na łączną kwotę 10 tysięcy złotych. W rozmowie z mieszkańcem naszego powiatu policjanci ustalili, że mężczyzna przedstawiający się jako pracownik banku zadzwonił do niego z informacją dotyczącą złożenia dwóch wniosków kredytowych na jego koncie bankowym. Poinformował go, że może to potwierdzić dzwoniąc na infolinię banku. Jednak przed wykonaniem telefonu polecił mu zainstalowanie na swoim telefonie aplikacji AnyDesk, po czym za jego namową podał kod umożliwiający połączenie z aplikacją. 

Następnie pokrzywdzony wykonał telefon do swojego banku, gdzie potwierdził informacje co do złożonych wniosków kredytowych na swoim koncie. Po zakończonej rozmowie ponownie zadzwonił ten sam mężczyzna podający się za pracownika banku. Polecił wygenerować mieszkańcowi naszego powiatu trzy kody BLIK za pomocą których miał on wpłacić pieniądze w celu anulowania zawartego kredytu. Po chwili 43-latek zorientował się, że mógł paść ofiarą oszusta, więc kolejny raz skontaktował się z infolinią banku, gdzie potwierdziły się jego przypuszczenia. Nie mniej jednak poprzez zainstalowanie wskazanej aplikacji dał oszustom pełny dostęp do swoich oszczędności. 

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Pracownicy banków nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. Każdy telefon od osoby podającej się za pracownika banku, która proponuje zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze, jest telefonem od oszusta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję.

st. asp. Daria Szydłowska
KPP Trzebnica

Powrót na górę strony