Bieżące informacje

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Mieszkaniec powiatu trzebnickiego stracił ponad 4 tysiące złotych. Myślał, że rozmawia z pracownikiem banku

Data publikacji 09.03.2024

Ponad 4 tysiące złotych stracił 29-letni mieszkaniec powiatu trzebnickiego, który został oszukany przez osobę podającą się za pracownika banku. Policja po raz kolejny apeluje o ostrożność i rozwagę. Kiedy dzwoni do nas osoba podająca się za konsultanta bankowego zawsze należy się rozłączyć i zadzwonić do swojego banku, aby zweryfikować, czy to, o czym informuje nas rozmówca, faktycznie polega na prawdzie! Niestety oszuści działają tak wiarygodnie, że gdy dzwonią do nas, to na ekranie telefonu wyświetla się numer infolinii z nazwą banku, dlatego połączenie nie wzbudza podejrzeń. Bądźmy czujni!

Pomimo wielu ostrzeżeń i informacji medialnych na temat metod działania oszustów, wciąż dochodzi do przestępstw, w których oszukani tracą swoje pieniądze. 

Tym razem ofiarą oszustów padł 29-letni mieszkaniec gminy Prusice. Do mężczyzny zadzwoniła kobieta podająca się za pracownika banku. Oszustka poinformowała swojego rozmówcę, że jego środki zgromadzone na koncie są zagrożone. Fałszywa konsultantka poprosiła, aby swoje oszczędności mieszkaniec powiatu trzebnickiego przelał na rachunek techniczny. Oczywiście, aby to zrobić mężczyzna musiał podać kody weryfikacyjne ze swojego telefonu. W ten sposób miał uchronić swoje oszczędności. Rozmówczyni sprawiała wrażenie osoby profesjonalnej, chcącej uchronić swojego klienta przed utratą środków. Niczego nieświadomy mieszkaniec powiatu trzebnickiego krok po kroku wykonywał polecenia. W efekcie stracił ponad 4 tysiące złotych.

Niestety sytuacji takich jak ta, jest coraz więcej. Ofiary oszustów tracą duże kwoty pieniędzy, często stanowiące oszczędności ich życia. Jak zatem uchronić się przed przestępczym procederem? Najprostszy sposób, to nie podejmować decyzji pod presją czasu, na co w większości liczą oszuści. Za każdym razem, scenariusz jest praktycznie taki sam. Trzeba zadziałać szybko, bo tylko tak uchronimy nasze środki. Dajmy sobie chwilę do namysłu, a przede wszystkim na weryfikację zagrożenia. Ważnym jest jednak, aby zrobić to na samym początku. Jak pokazuje przykład mieszkańca naszego powiatu, było już po prostu za późno.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Pracownicy banków nigdy nie informują o zagrożonych pieniądzach i nie żądają od klientów podania loginu, hasła i kodów autoryzacyjnych. Nigdy też nie proszą o zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję.

st. asp. Daria Szydłowska
KPP w Trzebnicy

Powrót na górę strony